daviddownunder.reismee.nl

9-12 juli "De eerste dagen"

Hee allemaal,

Nu ik al meer dan twee weken in Australië ben, werd het wel eens tijd voor mijn eerste weblog. Ik zal zeker niet zoveel gaan bloggen als ik destijds deed toen ik in de VS was. Ik verwacht ook zeker niet zoveel lezers als ik toen had, het is deze keer natuurlijk ook wat minder bijzonder. Desalniettemin vind ik het wel leuk om het thuisfront en geïnteresseerden op de hoogte te houden van mijn avonturen hier Down Under. Daarnaast is het ook voor mezelf leuk om later terug te lezen, al moet ik eerlijk bekennen dat ik me er echt toe moest dwingen om deze eerste post te schrijven. Alle begin is moeilijk zullen we maar zeggen haha. Voor degene die geïnteresseerd zijn, hier (davidintheusa.reismee.nl) kun je de verhalen van mijn tijd in de VS teruglezen. ;-)

De reis van Amsterdam naar Sydney verliep vrij voorspoedig. Eerst een korte vlucht naar Londen, waar ik moest overstappen op mijn vlucht naar Singapore. Ik had de dag ervoor al ingecheckt en mijn stoel gekozen, waardoor ik helemaal vooraan in de Economy cabine zat. Hier kon ik mijn benen geheel strekken, wat de 14 uur durende vlucht een stuk comfortabeler maakte. Het vliegveld van Singapore is echt super, zeker een aanrader voor een overstap. Veel eettentjes met lokaal eten, gratis voetmassagestoelen langs de looppaden, een gratis bioscoop en ze bieden zelfs een gratis twee uur durende stadstour aan. Daarnaast is er een soort VIP lounge waar je voor zo’n 10 euro kan douchen. En ik kan je vertellen dat na 14 uur vliegen zo’n douche heerlijk is.

Na zes uur op het vliegveld van Singapore gespendeerd te hebben vloog ik door naar Sydney. Deze vlucht was nog zo’n 7 uur. Op beide vluchten heb ik trouwens nog redelijk wat uurtjes slaap kunnen pakken, dus toen ik 09:00 uur lokale tijd aankwam in Sydney was ik helemaal niet zo moe.

Ik kwam 9 juli aan, terwijl ik pas de 13de in mijn kamer kon. Gelukkig heb ik veel familie in en rond Sydney wonen waar ik terecht kon. De broer van mijn opa is een hele lange tijd geleden geëmigreerd naar Australië en het contact met die kant van de familie is altijd gebleven. Ik werd op het vliegveld opgewacht door mijn neef Josh. Hij, zijn vrouw Amy en hun enorm schattige baby wonen in een buitenwijk van Sydney, waar ik de eerste nacht zou blijven. Hij heeft me gelijk geholpen met het aanschaffen van een Australische sim- en Ov-kaart. Aangezien ik nog geen last had van vermoeidheid zijn we diezelfde avond nog naar een rugby wedstrijd geweest. Een sport die ik thuis nooit zou kijken, maar nu ik hier ben graag wilde leren begrijpen. Het kwam goed van pas dat Josh professioneel gerugbyd heeft en mij dus alle spelregels haarfijn uit kon leggen. Het spelletje wordt een stuk leuker om naar te kijken als je de regels begrijpt.

De volgende dag ben ik met de trein naar familie (Rory en Linda) ten noorden van Sydney gegaan. Het openbaar vervoer is hier heel schappelijk. Je kunt doordeweeks en op zaterdag de hele dag voor zo’n 10 euro gebruik maken van het ov en op zondag betaal je voor de hele dag maar slechts 1 euro 80!! Het uitzicht vanuit de trein was prachtig. Er is hier nog zo veel begroeiing dat je je soms in een regenwoud waant.

Maandag kreeg ik van m’n oom Rory mijn eerste surf les. Het lukte me al vrij snel om op te staan. Ik moet zeggen dat ik het makkelijker vond dan van te voren gedacht. Zolang je maar genoeg snelheid hebt is het vrij makkelijk om op te staan. Je hebt namelijk redelijk veel stabiliteit op zo’n surfboard.

Dinsdag ben ik terug gegaan naar Josh en Amy, aangezien ik woensdag in mijn kamer kon en het handiger was als ik dan al in Sydney was. Het was ontzettend leuk om mijn eerste bezoekjes te brengen aan de Australische familie. Ze zijn zo gastvrij en geïnteresseerd. Ik kijk er erg naar uit om ook de rest van de familie weer te zien!

Aangezien ik deze eerste post zo lang heb uitgesteld, is er al teveel om in één keer te vertellen. Ik zal proberen zo snel mogelijk up-to-date te geraken. Het weer is hier trouwens erg goed als je bedenkt dat dit hun winter is. De eerste dagen was het redelijk fris, maar sindsdien is het vrijwel altijd zonnig en soms gewoon korte-broeken-weer.

Jullie horen snel weer van me!

Groetjes,

David

Reacties

Reacties

Ed

Leuk David. En super ook om zo'n family daar te hebben. Ze zijn altijd relaxed en super gastvrij. Hoop dat het met je duim weer een beetje gaat. Succes met de studie daar. Aks wij terug zijn van vakantie gauw een keer skypen.

opa Johan en oma Attie

Hoi David, wat goed dat je toch aan een blog bent begonnen. Als je zoveel meemaakt zal het vast moeilijk zijn om daar dan ook nog tijd voor vrij te maken, maar weet wel dat je in ieder geval twee geïnteresseerde lezers hebt!! De video van je surfles vond ik ook erg leuk om te zien. Fijn dat je behalve de studie ook nog zulke andere dingen beleeft. Succes en veel plezier en de groeten van opa Johan en oma Attie

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!